Rivian Forum – Rivian R1T & R1S News, Pricing & Order... banner

Moet in staat zijn om meerdere "Thuis"-locaties in te stellen

4.9K views 19 replies 15 participants last post by  Liv2Riv  
#1 ·
Ik heb mijn R1S zo ingesteld dat hij thuis geen ontgrendeling via nabijheid gebruikt, zodat hij zich niet gedraagt als een golden retriever elke keer als ik de garage in ga.

Nu het bijna bootseizoen is, heb ik een nacht op mijn boot doorgebracht en mijn R1S vergrendelde/ontgrendelde constant omdat de boot in zijn ligplaats net genoeg dreef om binnen/buiten bereik te komen.

Ik wou dat ik de jachthaven kon instellen als een andere locatie waar hij geen vergrendeling/ontgrendeling via nabijheid doet.

Attachments

#4 ·
Ik heb mijn R1S zo ingesteld dat hij thuis geen ontgrendeling via nabijheid gebruikt, zodat hij zich niet gedraagt als een golden retriever elke keer als ik de garage in ga.

Nu het bijna bootseizoen is, heb ik een nacht op mijn boot doorgebracht en mijn R1S vergrendelde/ontgrendelde constant omdat de boot in zijn ligplaats net genoeg dreef om in/uit het bereik te komen.

Ik wou dat ik de jachthaven kon instellen als een andere locatie waar hij geen ontgrendeling/vergrendeling via nabijheid doet.

View attachment 14310
Ik heb een oplossing, werkt voor iPhone, niet zeker van Androids, ik heb de Rivian-app ingesteld om locatieservices alleen te gebruiken tijdens het uitvoeren. Ik forceer de app te sluiten als ik niet wil dat deze met het voertuig communiceert, en start hem dan gewoon opnieuw op als je klaar bent om te gaan.

#11 ·
Ik ging hetzelfde zeggen. Waarom niet gewoon de app afsluiten?
Op mijn truck kan ik mijn truck ontgrendelen en besturen zonder dat de app draait (de app is zeker afgesloten, niet alleen op de achtergrond actief). De enige oplossing om te voorkomen dat de truck de hele dag op slot gaat en ontgrendelt, is voor mij om bluetooth uit te schakelen, wat uiteraard irritant is.

#19 ·
Begrijp me niet verkeerd, ik weet zeker dat het zal worden toegevoegd (naast alle andere items op de roadmap), maar het is zeker niet ingewikkeld om de app te vegen en te beëindigen, in de tussentijd
Het probleem hiermee... tenminste op Android-telefoons... is dat als je een widget hebt ingesteld op een van de startschermen, de app opnieuw wordt gestart zodra je over dat scherm terugveegt. Dus, "de app afsluiten" met de hand, zou voor mij ook betekenen dat ik de widget van een startpagina moet verwijderen en deze later opnieuw moet toevoegen. Het uitschakelen van Bluetooth schakelt ook alle audiostreaming die ik heb uit, en de verbinding met mijn horloge. Dit is een implementatieprobleem van vrachtwagentechnologie dat snel verstoringen veroorzaakt in meerdere andere workflows.

Ik ben gewend geraakt aan PAAK, maar ik denk nog steeds dat het veel meer schijn dan substantie is. Het is een aanzienlijk hogere mate van complicatie voor iets dat kan worden opgelost met veel eenvoudigere technologie. Mijn Q7 was, naar mijn mening, de beste oplossing die ik tot nu toe heb gebruikt. Sleutelhanger in de zak, je moest het voertuig aanraken om het te ontgrendelen. De aanraking was ingebouwd in de binnenkant van de deurgreep en werkte snel en betrouwbaar genoeg om te ontgrendelen zo snel als je normaal gesproken aan de hendel kon trekken. Hetzelfde met vergrendelen, raak gewoon een van de buitensensoren aan (één op elke hendel) en het zou vergrendelen. Anders was er geen statusverandering van het voertuig als ik in de buurt was, of langsliep, of in een jachthaven was, of mijn telefoon op een plank in de garage had.

Ik begrijp dat de Bluetooth-sleutel veiliger is dan RF. Ik begrijp ook dat verborgen handgrepen aerodynamischer zijn. RF is prima als de auto alleen luistert en de sleutelhanger alleen wordt geactiveerd door beweging (verwijzing naar Audi-implementatie hierboven). En we kunnen onmogelijk denken dat verzonken deurgrepen voldoende verschil maken in de aerodynamica op iets in de vorm van een pick-uptruck. Het is de moeite gewoon niet waard hier, en het is een van de weinige bronnen van agitatie die ik heb met de truck.

#10 ·
Ik ben het eens met de wens van de OP voor meer dan één thuislocatie. Hij was me voor. Ik verdeel mijn tijd tussen mijn huis en mijn vakantiehuis, bijna 50/50. Mijn uitdaging is wanneer ik in mijn garage ben en in de truck moet stappen. Als ik mijn telefoon niet bij me heb, moet ik terug naar binnen om hem te zoeken om te ontgrendelen. Het gebeurt vrij vaak. Of dat, of laat ons automatisch vergrendelen/ontgrendelen ook op "werk" uitschakelen. Ik heb een tweede huis ingesteld als werk, maar het uitschakelen van automatisch vergrendelen op het werk is geen optie. Klein probleem in het algemeen, maar dit is het forum om die verzoeken te doen, dus ik zal de mijne doen. Voeg alsjeblieft de optie toe voor meer dan één "thuis"-locatie of de mogelijkheid om automatisch vergrendelen op aanpasbare locaties uit te schakelen.

#13 ·
Je sleutelhanger zal hetzelfde gedrag veroorzaken, dus als je je sleutelhanger hebt, verwacht dan hetzelfde gedrag. Als ik de app afsluit, heb ik geen problemen. Zou ook apparaatspecifiek kunnen zijn, neem ik aan.
Ik kan mijn truck ook besturen zonder mijn telefoon (iPhone 15 pro) als hij eenmaal ontgrendeld is zonder mijn telefoon of een andere sleutel in het voertuig. Rivian heeft nu mijn truck om dit en andere kleine problemen te bekijken.

Maar om op het punt van de OP te komen, zouden meer locaties om de proximity locking voorlopig te negeren geweldig zijn! Mijn truck splitst zijn tijd tussen mijn twee huizen en het is vervelend bij beide. Ik ben er zeker van dat veel mensen dit ook op hun werkplek zien.

#14 ·
Eens, en het zal uiteindelijk een functie worden.

Afgezien daarvan, kunnen we niet allemaal met onze vrachtwagen rijden zonder de telefoon in het voertuig (als we eenmaal een handdruk hebben gemaakt)? Ik weet dat ik dat kan, want ik heb het net gedaan.

Ik ben er niet 100% zeker van, maar ik denk dat dat een vrij grote veiligheidsvoorziening is en een belangrijke overweging. Wat gebeurt er als je rijdt en je telefoon uit het raam valt? Het voertuig MOET blijven rijden. We hadden ook een telefoon die per ongeluk vast kwam te zitten en vervolgens werd geplet in het kanaal voor de passagiersstoel. Lang verhaal, maar een telefoon KAN in het voertuig worden vernietigd zonder explosieven. Persoonlijk vind ik deze functie prettig, omdat je er dan mee terug kunt rijden om een sleutel op te halen of mogelijk naar een servicecentrum te rijden. Benieuwd of het een bug of een feature is.

#17 ·
Ik heb mijn R1S zo ingesteld dat hij thuis geen ontgrendeling op basis van nabijheid gebruikt, zodat hij zich niet gedraagt als een golden retriever elke keer als ik de garage in ga.

Nu het bijna bootseizoen is, heb ik een nacht op mijn boot doorgebracht en mijn R1S vergrendelde/ontgrendelde constant omdat de boot in zijn ligplaats net genoeg dreef om binnen/buiten bereik te komen.

Ik wou dat ik de jachthaven kon instellen als een andere locatie waar hij geen vergrendeling/ontgrendeling op basis van nabijheid doet.

View attachment 14310
R1S ziet er FANTASTISCH uit in het rood.

Als je in de jachthaven bent, steek je de Rivian dan in de paal? Ik heb een 30A vergrendelingsdongle voor mijn Tesla-reiskabel gekregen. Ik wou dat iemand vergelijkbare dongles voor de Rivian-kabel zou maken, maar je zou nog steeds een gewone adapter kunnen gebruiken.

#18 ·
R1S ziet er GEWELDIG uit in het rood.

Als je in de jachthaven bent, steek je de Rivian dan in de sokkel? Ik heb een 30A vergrendelingsdongle voor mijn Tesla-reiskabel gekregen. Ik wou dat iemand vergelijkbare dongles voor de Rivian-kabel zou maken, maar je zou nog steeds een gewone adapter kunnen gebruiken.
Ik zou het kunnen doen, maar ik doe het niet. We betalen niet extra voor walstroom, maar dat zou veranderen als mensen dat soort dingen zouden gaan doen.

Ik heb echter wel een Tesla M3 aan een sokkel zien opladen.